Anne van Dam Woont in Nijmegen. Is in 2020 afgestudeerd met een Master in Supply Chain Management. Werkt sinds 2020 bij McCoy als SAP IBP Consultant. Koos voor McCoy vanwege de interesse die erin haar werd getoond tijdens de eerste gesprekken.
Quote: “Dat wij als starters de workshop mochten geven aan de klant straalde voor mij zoveel vertrouwen uit van McCoy.”
Jordy Govaert Woont in Vlissingen. Is in 2021 afgestudeerd met een Master in Strategic Management en had in 2019 al zijn Master Supply Chain Management op zak. Werkt sinds 2020 bij McCoy als SAP IBP Consultant. Koos voor McCoy omdat hij naast zijn Master al flexibel werkervaring op kon doen als SAP IBP Consultant.
Quote: “Bij McCoy wordt gekeken naar expertise i.p.v. hiërarchie. Als jij er het meest van weet, dan krijg jij er de herkenning voor.”
Jordy: “Ik ben begonnen met een Bachelor Logistiek. Daar heb ik een passie ontwikkeld voor de Supply Chain en logistiek. Dit vond ik zo interessant dat ik daar een Master Supply Chain Management achteraan geplakt heb. En nu onlangs heb ik ook nog een Master in Strategic Management afgerond. Tijdens die laatste Master wilde ik ook graag gaan werken bij een consultancy bedrijf. Deze mogelijkheid werd mij bij McCoy geboden. Hier werd echt meegedacht over hoe ik dit slim kon combineren. En dat is me uiteindelijk super goed bevallen, waardoor ik nu fulltime werk bij McCoy!”
Anne: “Ik heb eerst bedrijfskunde gedaan op de Radboud Universiteit in Nijmegen. Ik vond het namelijk altijd al heel erg leuk om processen te optimaliseren. Zo kwam ik uit bij de Supply Chain Management Master op de Tilburg Universiteit. Ik vond Supply Chain strategie te hoog over en Supply Chain executie te operationeel. Bij Supply Chain planning vond ik voor mij de perfecte horizon om naar te kijken.”
Jordy: “Ik ben inmiddels een kleine 2 jaar werkzaam bij McCoy. In het begin mocht ik meteen aan de slag met een opdracht bij een klant. Ik heb daar gekeken naar de mogelijkheid om Demand Sensing (methode voor forecasting op korte termijn) toe te passen. Nu zit ik samen met Anne op een project bij een andere klant. Daar zijn we APO aan het uitfaseren door SAP IBP te Implementeren.”
Anne: “Voordat ik in gesprek ging met McCoy had ik eigenlijk nog niet direct een idee wat ik kon verwachten van SAP-consultancy. Dus ik ben open de gesprekken aangegaan. En wat mij bij McCoy opviel is de persoonlijk interesse die in mij werd getoond. Een voorbeeld hiervan is dat er in de sollicitatiegesprekken aan mij werd gevraagd; ‘Wat wil jij?’ en ‘Met wie wil jij een vervolggesprek?’. Ik wilde graag iemand spreken die ook bij McCoy, net als ik, als Starter was begonnen. Dat werd toen voor me geregeld. En dat informele en welkome gevoel plus de inhoud hebben mij toen overtuigd om voor McCoy te kiezen. En nu zit ik inderdaad samen met o.a. Jordy op een project.”
Jordy: “Ja, het is heel leuk om samen op een klantproject te zitten en inhoudelijk complex werk te doen. Maar ook om het vertrouwen te krijgen van je hele team. Iedereen neemt echt de tijd voor je. Soms zit je bijvoorbeeld uren met je BU-Lead in een call waarin je wordt meegenomen in hun werkzaamheden. Om het je echt uit te leggen. IBP is namelijk heel abstract, veel data, waardoor je het niet uit een boek kan leren. Op deze manier heb ik echt veel geleerd van de stappen maar ook de denkrichtingen erachter.”
Anne: “Wij begonnen bij McCoy en hadden nog nooit een volledig project zelf gedaan. En toen mochten we samen een workshop geven aan een klant. Ik werkte er net 4 maanden en Jordy, jij had volgens mij net je Master afgerond. We kenden het onderwerp, hadden ons ingelezen en een paar demo’s doorlopen. Kortom, we konden er mee werken maar praktisch hadden we het nog nooit gebruikt. Dat wij die workshop mochten geven aan de klant straalde zoveel vertrouwen voor mij uit.”
Jordy: “Daar ben ik het zeker mee eens. Je krijgt heel veel vertrouwen van al je collega’s. Ook in je rol richting de klant. Dat ervaren wij allebei. We hebben een hele nadrukkelijk rol richting de klant. Wij geven presentaties en workshops. Wanneer de klant vragen heeft, komen ze eerst naar ons. En als wij er niet uitkomen dan gaan we naar de BU Leads.”
Anne: “Ons Supply Chain Planning team is een startend en groeiend team van 8 personen. Iedereen mag meedenken over welke kant we op willen. Daarnaast is iedereen binnen McCoy ook heel geïnteresseerd en gepassioneerd over hun werk. Deze passie en ondernemende cultuur gaat dus verder dan alleen ons team.”
Jordy: “Klopt helemaal! Je kan het samenvatten in een hele fijn cultuur. Mensen willen niet ten koste van elkaar successen halen, maar juist met elkaar. Iedereen heeft zijn eigen kracht en daarmee vullen we elkaar aan. En op persoonlijk vlak word ik ook constant uitgedaagd waardoor ik ook al nadenk over de toekomst. Zo zou ik heel graag in de toekomst vanuit IBP meer de vertaalslag willen maken naar het strategisch aspect i.p.v. alleen het planningsaspect. Veel bedrijven gebruiken IBP nu voornamelijk om de Supply Chain door te rekenen. Ik zie hier ook echt kansen richting het strategisch aspect. Wie weet waar dat over een aantal jaar staat.”
Anne: “Ja, want als je een idee hebt dan voelt het ook zo dat je welkom bent om dit te delen en zelfs uit te voeren mocht je dat willen. Iedereen gunt het elkaar.”
Jordy: “McCoy is anders dan andere consultancy bedrijven. Dat begon met het meedenken over mijn rol i.c.m. mijn afstuderen. Dit gevoel is daarna alleen nog maar versterkt doordat je meer gaat samen werken met collega’s. Er wordt namelijk niet gekeken naar hiërarchie, maar juist naar hoeveel iemand weet van een specifiek onderwerp. Er wordt gekeken naar expertise i.p.v. hiërarchie. Een hele grote filosofie binnen onze BU is; de persoon die het er meest van weet wordt naar voren geschoven en gaat het coördineren.”
Jordy: “Dat begon al in mijn eerste rol bij de klant. Dat project was breder dan Demand Sensing. Demand Sensing was destijds een nieuwe methode binnen SAP en ik was daar meteen ingedoken. Hoe werkt het, wat zijn de voordelen, et cetera. Uiteindelijk kreeg ik binnen het project de verantwoordelijkheid om dit uit te zoeken voor de klant. Wat zijn de voordelen en nadelen? Zo werd ik meteen vanaf het begin het aanspreekpunt vanuit de klant hierover.”
Anne: ”Ik herken mij helemaal in het verhaal van Jordy. En zie het ook als een grote verantwoordelijkheid. Zo is een paar weken geleden de Demand module van ons project bij mijn huidige klant live gegaan waar ik me mee bezig heb gehouden. Dus als er nu een issue is, dan weet ik het meeste ervan en is het ook echt mijn verantwoordelijkheid. En mocht ik het niet kunnen oplossen, dan is er nog altijd een team achter me.”
Jordy: “Het is voor mij de aangename cultuur van McCoy. De cultuur die je vaak ziet binnen wat kleinere bedrijven. En de grote internationale klanten/ projecten waar je voor werkt. Die combinatie; van aangename cultuur tot uitdagende projecten. Je hebt van beide werelden het perfecte plaatje. En dat in combinatie met het vakgebied Supply Chain Planning.”